22.03.18
Шановний Володимире Борисовичу!
Одеський обком Профспілки працівників освіти і науки України, проаналізувавши на черговому пленумі стан виконання Угоди між Департаментом освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації та Одеським обласним комітетом Профспілки працівників освіти і науки України
на 2016-2020 роки, звертається до Вас з приводу необхідності вирішення проблем щодо дотримання трудових прав на гідну оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції.
Вважаємо неприпустимим фактом наявність залишків невикористаної освітньої субвенції, які станом на 1 січня 2018 року становили в місцевих бюджетах Одеської області 258,1 млн. гривень.
У повному обсязі освітню субвенцію у 2017 році використано лише в бюджетах 3 регіонів із 32. При цьому надбавки за престижність педагогічної праці в максимальному розмірі 20 % виплачували тільки в 12 регіонах; грошову винагороду за сумлінну працю відповідно до ст. 57 Закону України «Про освіту» у максимальному розмірі (100% посадового окладу) - в 17 регіонах. Для прикладу, в Роздільнянському районі залишок освітньої субвенції склав 1324,5тис. грн., при цьому винагорода у 2017 році виплачена в розмірі 7% посадового окладу, надбавка за престижність – 4%;
Не оплачували за завідування навчальними кабінетами в 7 районах, безпідставно мотивуючи це їх незадовільним матеріально-технічним оснащенням. Якщо це так, то про яку якість освіти можна говорити, коли в районі жоден кабінет не відповідає вимогам Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів.
Загалом у розрахунку на одного педагога недоотримана ним сума зарплати в цілому в Одеській області становить понад 11100 гривень на рік, або понад 920 гривень на місяць.
Аналогічна ситуація складається і в поточному році. Наприклад, у бюджеті ОТГ с. Куяльник (Подільський район) на виплату винагороди за сумлінну працю педагогічним працівникам у 2108 році передбачено видатки в розмірі 1% посадового окладу, надбавки за престижність – 5 %.
Вважаємо, що органи місцевого самоврядування зловживають своїми повноваженнями та економлять на вчителях, притримуючи залишки освітньої субвенції на наступний рік, які мають право використати на покращення матеріальної бази, таким чином перекладають на плечі вчителів свої обов’язки як засновників утримувати заклади освіти.
З метою забезпечення трудових прав педагогічних працівників у сфері оплати праці просимо Вас, шановний Володимире Борисовичу, ініціювати внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» щодо:
— обов’язкового спрямування освітньої субвенції виключно на оплату праці та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти та інших, оплата праці яких здійснюється за рахунок субвенції, як захищеної статті державного бюджету та неприпустимості спрямування її залишків на оновлення матеріально-технічної бази;
— використання залишків освітньої субвенції, що утворилася на 1 січня 2018 року виключно на оплату праці педагогічних працівників, не допускаючи їх штучного утворення в поточному фінансовому році.
З повагою
Голова обласної організації Профспілки Н.О.Дубовик
© 2014 Профспілка працівників освіти і науки