Звернення обкому Профспілки до профільного комітету щодо законопроекту «Про освіту»

 23.05.17


Першому заступнику Голови

                                    Комітету з питань науки і освіти 

Верховної Ради України

                                                                                            Співаковському О.В.

 

Шановний Олександре Володимировичу!

Шановні народні депутати України, члени комітету !

           

           Одеський обласний комітет Профспілки працівників освіти і науки України висловлює глибоку стурбованість з приводу окремих норм проекту нового закону «Про освіту» (реєстраційний № 3491-д), якими передбачається звуження державних гарантій та прав освітян порівняно з нормами чинного закону України «Про освіту».

           Зокрема, статтею 61 законопроекту пропонується посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлювати в розмірі не менше 3 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.  Запровадження такої норми призведе до звуження трудових прав педагогічних працівників, передбачених статтею 57 чинного закону «Про освіту».

           Ми наполягаємо на запровадженні в законі норми про встановлення посадового окладу (ставки заробітної плати) педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії в розмірі 3-кратної величини мінімальної заробітної плати та визначення розмірів посадових окладів (ставок заробітної плати) за кожним наступним (вищим) тарифним розрядом, шляхом підвищення попереднього посадового окладу на 10%, а за посадами науково-педагогічних працівників – на 15 %. Така норма була зазначена в прийнятій народними депутатами України в першому читанні 6 жовтня 2016 року редакції законопроекту.

           Освітян насторожують маніпуляції влади щодо механізму визначення розміру мінімальної заробітної плати, що ґрунтується на величині прожиткового мінімуму, споживчий кошик якого практично не переглядається з дотриманням вимог законів.

           Замість норми про формування тарифної сітки на основі ставки робітника першого розряду, яка встановлюється в розмірі, що перевищує мінімальну заробітну плату, передбачено, що мінімальний посадовий оклад

(тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року. Тому при встановленні гарантій щодо розміру оплати праці педагогічних, науково-педагогічних працівників і спеціалістів освіти мають застосовуватися найменш вразливі від суб’єктивізму такі показники, як валовий внутрішній продукт, середня заробітна плата у галузях економіки, промисловості.

           У статті 61 законопроекту необхідно передбачити також норми про встановлення: надбавок за вислугу років педагогічним і науково-педагогічним працівникам залежно від стажу педагогічної роботи: до 3 років – 10%, від 3 до 10 років – 20%, від 10 років до 20 років – 30%, понад 20 років — 40%; надбавок педагогічним працівникам за престижність праці – у розмірі 20%,  молодим спеціалістам-педагогам — у розмірі 10% ставки заробітної плати, посадового окладу.        

           Особливу стурбованість викликає звуження державних гарантій в рівні оплати праці науково-педагогічних працівників, найнижчий посадовий оклад для яких передбачається в розмірі лише на 25 відсотків вище окладу педагогічного працівника за найнижчою посадою. Наголошуємо на необхідності встановлення найнижчого посадового окладу науково-педагогічного працівника, асистента кафедри — у 2 рази більшому від мінімального посадового окладу педагогічного працівника, що забезпечить науково-педагогічним працівникам рівень гарантій чинного закону.

           Наполягаємо на підвищенні на 20% посадового окладу педагогічного працівника, який пройшов сертифікацію, замість передбаченої доплати, що забезпечить збільшення розмірів доплат та надбавок, які визначаються від посадових окладів та ставок заробітної плати, оскільки підвищення формують нові їх розміри, а доплати не впливають на розміри посадових окладів.

           Частину 1 статті 58 пропонуємо доповнити нормою про встановлення державних гарантій педагогічним працівникам на підвищену оплату праці за роботу з дітьми з особливими освітніми потребами та при інклюзивному навчанні.

           У статті 58 законопроекту необхідно передбачити гарантії щодо надання педагогічним та науково-педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків.

           Забезпечення безплатним користуванням житлом з опаленням і освітленням вмежах встановлених норм педагогічних працівників, які працюють у сільській місцевості і селищах міського типу, а також пенсіонерів, які раніше працювали педагогічними працівниками в цих населених пунктах і проживають у них, що передбачається у статті 58, має здійснюватися незалежно від їхніх доходів.

        У статті 78 законопроекту необхідно передбачити гарантії щодо забезпечення державою бюджетних асигнувань на освіту в розмірі, не меншому десяти відсотків валового внутрішнього продукту.

           Закон України «Про освіту» в новій редакції має бути введений одночасно в повному обсязі.

           Зважаючи на викладене та враховуючи позицію понад 35 тисяч освітян Одещини, що засвідчена їхніми особистими підписами, переконливо просимо Вас, шановні Олександре Володимировичу та народні депутати України, при винесенні проекту закону реєстр. № 3491-д «Про освіту» на друге читання не голосувати за зазначений законопроект.

Аналогічні звернення направлені головам фракцій партій «Народний фронт», «Блок Петра Прошенка», «Опозиційний блок», «Самопоміч»,«Всеукраїнське об'єднання Батьківщина» та голові фракції Радикальної партії Олега Ляшка.

 

Заступник голови обласної організації Профспілки      Л.Т. Корнійчук



© 2014 Профспілка працівників освіти і науки